Radiatorombouw – 10 tips – Verwarming – Kachel

Radiatorombouw – 10 tips – Verwarming – Kachel

Als je een radiator wilt ombouwen, zul je waarschijnlijk een Cold Case ombouwset moeten kopen. Deze kit bevat nieuwe beugels en isolatoren om de nieuwe radiator aan uw auto te bevestigen. De meeste aluminium radiatoren vereisen dit type conversie. Daarnaast bevatten deze kits extra rubberen isolatoren voor de bovenbeugels. Het proces duurt ongeveer vier tot acht weken, afhankelijk van de grootte van de oude radiator Radiatorombouw op maat radiator ombouw. Het kost ongeveer CAD 475 voor een standaard auto, of CAD 650 voor een heavy-duty 4-rijige auto.

radiator conversie

Scheepsradiatoren zijn iets ingewikkelder, maar nog steeds erg eenvoudig. Als het koelsysteem van uw boot niet goed werkt, kunt u de MDJE verwijderen en vervangen door een efficiëntere luchtgekoelde unit. Het is ook mogelijk om de warmtewisselaar te laten zitten. Daarnaast kunt u een elektrische ventilator en een thermische schakelaar installeren. De thermische schakelaar sluit wanneer de koelvloeistoftemperatuur 160 graden Fahrenheit bereikt. Afhankelijk van het model van uw boot kunt u zelfs een Marine Manifold toevoegen om BTU's uit uw uitlaat- en koelsysteem te halen. U kunt deze BTU's gebruiken om uw hut te verwarmen.

Een ombouw van een scheepsradiator omvat het verwijderen van de originele warmtewisselaar en de buitenwaterpomp. De nieuwe radiator wordt aangesloten op de koelvloeistofpompleidingen en de natte uitlaat wordt verstopt. De buitenwaterpomp is gemaakt van messing, terwijl de buitenwaterpomp is gemaakt van rubber. De warmtewisselaar is echter herbruikbaar. Als u een ombouw van een scheepsradiator overweegt, moet u er rekening mee houden dat de buitenwaterpomp en warmtewisselaar niet worden gebruikt. Indien nodig kunt u de overtollige BTU's ook gebruiken om binnen te verwarmen.

Klik op deze link: Radiatorombouw op maat